[DS] Kingdom Hearts: 358/2 Days - So kool!!!

Cửa hàng game Nintendo nShop

Thế còn về cái chỗ màn hình phía dưới thì sao, nó cũng chế được thế à ???
Đương nhiên, Radical cũng phải suy luận chút chứ
Có 3 điều chứng minh thằng *beep* (<= censored để các bé ngoan ko phản ánh nữa, khổ quá TvT ) này là giả mạo

1. Với tựa game Kingdom Hearts vốn nổi tiếng và gần như ngang hàng với Final Fantasy VII thì ko lý nào xuất hiện game trên DS mà các trang web lớn bao gồm cả nước ngoài và Nhật lại ko đả động. Nếu đó chỉ là 1 project video đang trong thời gian thử nghiệm thì cũng ko thể nào được post lên youtube bởi 1 thằng thường dân =))

2. Xem film là phải xem cả cảm nhận người đọc ở dưới
"lol noobs.. its just a video played on the ds using moonshell"
"HACKER!"
"Dude, they didn't reveal this game. This is a hoax."
Như thế là mức nghi ngờ cũng tăng lên ít nhất cũng phải 50%

3. Chứng cứ hùng hồn nhất: Thằng làm hàng giả thì sản phẩm tiếp theo của nó 99% đã là hàng giả luôn rồi. Đây là Halo DS, cũng của SORAsaurusREX, các bạn chiêm ngưỡng =))
http://youtube.com/watch?v=H2RMB9sRm9w
 

Tiểu-Bảo

Super Baby Mario
Thành viên BQT

Vừa qua Square-Enix chính thức xác nhận Kingdom Hearts sẽ có phiên bản mới dành cho DS \:D/ Tên chính thức của game sẽ là Kingdom Hearts: 358/2 Days . Nhân vật chính của game có thể sẽ là Roxas . Game sẽ hỗ trợ chơi multiplayer tối đa 4 người , đồ họa sẽ là 3D full =P~

Thông tin chi tiết sẽ cập nhật sau ^^
 

AbraShiva

Bwahahaha
Thành viên BQT
Cập nhật tin tức về Kingdom Hearts 358/2 Days

Đội ngũ thực hiện:
Director : Tetsuya Nomura (FINAL FANTASY V-VIII, X, FINAL FANTASY VII
ADVENT CHILDREN, KINGDOM HEARTS)
Co-director: Tomohiro Hasegawa (FINAL FANTASY VIII, X, KINGDOM HEARTS series)
Producer: Patrick Chen (KINGDOM HEARTS series)
Executive Producer: Shinji Hashimoto (KINGDOM HEARTS series)

Thông tin thêm là trong phiên bản này bạn sẽ được khám phá rất nhiều vùng đất mới ở thế giới Disney không chỉ trong mục chơi đơn. Nghĩa là sẽ có nhiều điều đáng chờ đợi cho chơi mạng. (Hix hix, tui ít có cơ hội chơi mạng lắm)
 

Vintendo

Nấm nhỏ
Hết Legend of Zelda The Phantom Hourglass giờ lại Kingdom Heart DS, mấy nhà sản xuất bắt mình chờ tới khi nào nữa đây ????????????
 

Vừa qua Square-Enix chính thức xác nhận Kingdom Hearts sẽ có phiên bản mới dành cho DS \:D/ Tên chính thức của game sẽ là Kingdom Hearts: 358/2 Days . Nhân vật chính của game có thể sẽ là Roxas . Game sẽ hỗ trợ chơi multiplayer tối đa 4 người , đồ họa sẽ là 3D full =P~

Thông tin chi tiết sẽ cập nhật sau ^^
Đừng bỏ nhóc Sora của em :((

KH thì wé đỉnh roài :D
 
Mình cũng biết vụ này . Và rất tiếc cho ZeldaForever cũng như các fan cùa KH trên N-club ( trong đó có mình ) nhưng có vẻ như sẽ kô có Sora trong KH 358/2 Days :em13: . Sẵn tiện mình cũng cung cấp thêm thông tin về game KH này (nếu các anh AbraShiva và Tiểu-Bảo ko phiền ) . KH kì này tổng cộng có 3 phiên bản dành cho hệ cầm tay :
_Kingdom Hearts : Birth by Slepp cho hệ PSP . Game này kể về các sự kiện liên quan đến Secret Ending của KH 2:Final Mix+ và hình như chỉ có phiên bản này mới chơi được Sora :em39:
_Kingdom Hearts : 358/2 Days cho hệ DS :em34: . Game này kể về khoảng thời gian giữa KH1 & 2 , lúc mà Roxas gia nhập Organization XII . Xuất hiện nữ thành viên thứ 14 của tổ chức Organization ( sao mà lắm thế ) . Trong phần chơi mạng sẽ điều khiển được Roxas, Axel, Saix và Xigbar , còn chơi đơn thì chưa rõ . Trong đoạn trailer của KH :358/2 Days , Roxas có nói "I will disappear from this world in 151 days" . Có vẻ nhiều người sẽ thắc mắc về tựa game là 358 mà ko phài là 365 ngày . Có thể hiểu như thế này : KH2 xảy ra 1 năm sau KH1 , tức 365 ngày . Câu chuyện của Roxas trong KH2 là 1 tuần , tức 7 ngày . 365-7=358 ngày , chính là tựa của game . Nhưng dấu "/2" vẫn là 1 bí ẩn . Phải chờ game này ra thôi .:em19:
_Kingdom Hearts : Coded cho ĐTDĐ . Có vẻ sẽ là phần 2 của KH: Chain of Memories . Chơi đơn .
Mọi người nên nhớ : đấy chỉ mới là thông tin sơ lược từ trailer thôi . Còn lại đành phải trông chờ Square Enix thôi .
 

AbraShiva

Bwahahaha
Thành viên BQT
Dưới đây là một bài phỏng vấn với Tetsuya Nomura (Director of Kingdom Hearts), Hiroshi Takai (Director of Last Remnant) and Koji Yama****a (Senior Vice President of Square-Enix's Network Devision) đăng trên Famitsu.

(Dài wa', tui chỉ dịch vài câu chính và sơ lược thui. Ai rảnh hỗ trợ dùm.^^)


Interviewer: First of all, please tell us the meaning of the title 358/2 Days.
(Đầu tiên, xin cho chúng tôi được biết về ý nghĩ của cái tên 358/2 Days.)

Nomura: The title was done on purpose as a code, you can only understand it after beating the game. The word Day, is attached and the progress of the game is to show how the Organization came to be, as well as the daily life of the Organization XIII. They are always faced with the duty from a place, and then have to return. The game will focus around Roxas, who is a member of the Organization. It will be an adventure game, repetition is also one of the concepts of the game.
(Tên game được xây dựng với mục đích giống như một mật mã, bạn chỉ có thể hiểu nó sau khi hoàn thành game. Từ "Day" ám chỉ đến những hoạt động diễn ra thường ngày của Organization XIII. Họ luôn phải đối mặt với nhiệm vụ ở một nơi nào đó, và phải trở về khi hoàn thành. Game sẽ tập trung vào Roxas, một thành viên của Organization XIII. Nó sẽ là một game dạng phiêu lưu.)

Interviewer: Does the time of the game focus around when Roxas enters Organization XIII, and does it connect to Kingdom Hearts?
(Thời điểm trong game xoay quanh lúc Roxas gia nhập Organization XIII. Vậy nó có mối liên hệ nào với Kingdom Hearts không?)

Nomura: Yes, after Roxas enters Organization XIII, which wll only be a small part of the story, afterwards it will focus around the timeframe when Sora was asleep for the year. Rooxas entering the Organization was not understood yet, but will be explained, and also the duty he is put through everyday. Finally about Roxas' doubts of the Organization and why he leaves the Organization. This is basically the main part of the story.
(Có chứ. Sau khi Roxas gia nhập Organization XIII thì anh ta chỉ là một phần nhỏ trong cốt truyện. Game sẽ tập trung làm rõ vì sao Roxas lại gia nhập Organization XIII vả tại sao lại rời bỏ nó.)

Interviewer: Do you wish to represent something of the 3 works, by having a different color logo on each of the games announced this time?
(Sao ông lại chọn mỗi phiên bản được tung ra lần này một màu khác nhau làm biểu tượng?)

Nomura: The reason why we chose this color for 358/2 days was to use the warm color group as a sunset in Twilight Town. I believe the story in this game will be really sad as well. It should also be noted that some of the scenarios I chose for Kingdom Hearts II Final MIx+ were based off the novel that focused on Roxas, which came in the Kingdom Hearts Another Report.
(Lý do chúng tôi chọn màu này cho 358/2 Days là muốn nó giống như màu hoàng hôn ở thị trấn Twilight. Tôi tin rằng câu chuyện trong game sẽ rất buồn.)

Interviewer: In a way this game will be the same as Zack in Crisis Core, where the future was already decided.

Nomura: Yes however, Roxas in Kingdom Hearts wasn't as tragic as Zack's was.


Interviewer: Why did you choose the Nintendo DS for this game?
(Sao ông lại chọn Nintendo DS cho game này?)


Nomura: Well first of all, I always choose a system before developing a plan. There was a plan for multi platforming that could be easily played, so this one made it to the DS. Also, it made it more possible to use the characters of Organization XIII, the project of this work was also meant to make it a story that uatomatically depicted Roxas.
(Chúng tôi luôn chọn hệ máy trước khi phát triển một kế hoạch.)

Interviewer: It's a Wonderful world took full advantage of the Nintendo DS, will this game do the same?
(Game It's a Wonderful world đã tận dụng mọi ưu điểm của DS, liệu Game này có làm như vậy?)

Nomura: It is possible to take advantage of the functions of the DS, however we'll be taking an opposite turn this time. We are aiming that one day it will be possible to play the game, even if it's not just touching your way through. Also because the feeling of Kingdom Hearts' gameplay would be too different the moment the touch pen is used.
(Chuyện tận dụng những ưu điểm của DS là có thể, tuy nhiên chúng tôi sẽ làm ngược lại một chút trong lần này. Cảm giác về cách chơi của Game sẽ hơi khác biệt khi dùng Stylus.)

Interviewer: How about the handling of the Kingdom Hearts series, since it seems you are having a hand in developing the game for the first time?

Koji: Production has to be on the spot, while researching on how it can be put onto the Nintendo DS, and be Kingdom Hearts at the same time. Also how the story will become, because besides the fans, a lot of staff in Square-Enix is also looking forward towards them, since there are many fans of Kingdom Hearts in the staff. Also the apperance of the 14th member, will be understood later on. (laughs)


Interviewer: Though there is a 14th Organization XIII Member, it appears to be Namine??

Nomura: It is possible to say, but no it's not Namine.


Interviewer: Then who is this person?

Nomura: In Kingdom Hearts II there was Organization XIII, however even when they had 14 members it was still Organization XIII, the reason why they were never known as XIV even though they had 14 members will be understood in this game. She is a key character.


Interviewer: Will Sora and Riku appear in this game at all?

Hiroshi:: The scene will appear as well as a battle between Riku and Roxas. As for the situations in the story where Sora's memory is being reconstructed in the chamber where he is sleeping it will be hard for him to be in the game. However the memory will be a key point in this game. However what we don't want to do is emphatically show connections between Roxas and Sora by memories.


Interviewer: This time around what will happen with the Disney Worlds?

Nomura: The relationships between people will be different as you go through the worlds.

Hiroshi: Because the game will be coming from Kingdom Hearts II there will be a lot of things people will be able to relate to, such as Roxas. However the system with the worlds will be a bit different this time around. Such as appearing worlds will be one of the things remaining but not all the worlds will always be avvailble to visit for fun.


Interviewer: Will there be a basic game system just like the original Kingdom Heart games?

Hiroshi: In a way the game will be the same as the other Kingdom Hearts games, however there are some problems, such as the buttons on the DS.

Koji: This is true, because there are not as many buttons on the DS as there are on the other consoles, so it will be hard as you had to make good use of the analog, the d-pad and the L and R button. We are still examining on what we can do to get passed this.


Interviewer: Does the story come together with single mode, and multiplayer mode?
(Liệu cốt truyện có xuyên suốt mục chơi đơn và chơi mạng?)

Nomura: It is possible to say that there will be no story progress within Multiplayre mode, as that will ruin the progression of the story as well. However the leveling system in single player, and multiplayer are synchronized. The leveling system will have a huge amount of freedom this time as well such as customization which will be on of the best benefits of Multiplayer mode. However Roxas' level will not be transfered over.
(Sẽ không có phần cốt truey65n trong chơi mạng)

Interviewer: In Multiplayer mode, can all XIII ORganization members be played?
(Trong chơi mạng, chúng ta có chọn mọi thành viên của Organization XIII chứ?)

Nomura: Yes, you are able to. (Vâng, bạn có thể)

Hiroshi: The multiplayer mode will be treated as an alternate world, because there is a member that dissapears in the single player mode as the story advances.

Koji: Because the chracters will all have a unique gameplay as they all have different weapons. Though the real concerns are Demyx's Sitar, and Zexion's book.


Interviewer: How do you move on with Multiplayer mode?

Hiroshi: Basically you will recieve various missions you must clear. There is also a map, and there are alot of gimmicks added into the levels as well. Of course we are also putting bosses in multiplayer mode.

Koji We made it so that people can play it many times, and some of the levels are short as well. There is a score attack mode too, to see who can gra it. However incase you don't want to co-operate, we are thinking of adding elements like versus, and competitions.


Interview: Will there be a mission when you can be Xemnas, or given one to Xemnas?

Nomura: Yes, however there are methods with Xemnas we need to work with.

Hiroshi: Yeah, such as with organization XIII, the chair raises when carrying out the comission and lowers when failing. (laughs)

Koji: It is a result of multiplayer, and it depends on the stage as well. (laughs)

Nomura: I wonder what would happen if Xemnas fails (laughs)


Interviewer: In Multiplayer are there other elements?

Koji: In the lower screen we are thinking of possibly using the Touch Pen for drawing. If I remember, people can also use drawings on the lower screen. I want to think about a mission that could use this feature.


Messages to the Readers

Hiroshi: Please look forward to the multiplayer that will be featured in Kingdom Hearts 358/2, also enjoy the other Kingdom Hearts games coming out.

Koji: I think it will be very unusual to be able to play as the 13th Organization, however because it is unusual it makes me happy, I want you to look forward tot his.

Nomura: Because the story in the game is a critical factor in Kingdom Hearts, it is always natural to play alone, though the multiplayer is also added for natural purposes. It might be a bit difficult to play. We plan to catch the eyes of a lot of poeple, and give this game a feel like "It's a Wonderful World" as well.
 

AbraShiva

Bwahahaha
Thành viên BQT
Bản demo tại Jump Festa đã hé lộ gameplay. Đáng tiếc, có lẽ màn hình 2 chỉ dùng để hiện bản đồ....:em30:



L: Move camera left
R: Move camera right
Press L or R twice: camera resets behind player
L+R: Lockon
D-pad: control character
X: scroll through command list (attack, magic, item)
A: perform command
B: Jump, double tap for double jump, press with direction after jumping once to air slide
Y: Reflect Guard, press with direction for dodge roll, after jumping press with direction to glide
Start: pause
 

AsheyTisade

Thành viên lâu năm
Hình kool đấy chứ , tình hình này còn lâu mới ra .
L: Move camera left
R: Move camera right
Press L or R twice: camera resets behind player
L+R: Lockon
D-pad: control character
X: scroll through command list (attack, magic, item)
A: perform command
B: Jump, double tap for double jump, press with direction after jumping once to air slide
Y: Reflect Guard, press with direction for dodge roll, after jumping press with direction to glide
Start: pause
- Đọc là thấy thèm rìu :D
 

Bình luận bằng Facebook

Pokémon Center

Pokémon Center Việt Nam

Cộng đồng Facebook của NintendoVN

Top